SIGURNOST NA INTERNETU
Autor: Marijana Percan, 5. 2. 2020.
Dragi roditelji, tema sigurnosti na internetu je danas sve aktualnija, osobito kad je u pitanju kršenje sigurnosti i različiti oblici elektroničkog nasilja koji se događaju među djecom i nad djecom. Upravo zato svake godine planiramo provođenje preventivnih aktivnosti kroz različite oblike radionica i prezentacija za djecu u našoj školi i u suradnji s MUP-om. Niže u tekstu vam donosimo "Smjernice za postupanje u slučaju elektroničkog nasilja" i zanimljive priloge koje možete pročitati sa svojom djecom. Elektroničko nasilje definira se kao svaka zlonamjerna i ponavljana uporaba informacijskih i komunikacijskih tehnologija kako bi se nekome nanijela šteta, odnosno kako bi se najčešće neko dijete ponizilo, zadirkivalo, prijetilo mu se ili ga se zlostavljalo na neki drugi način. Ono može uključivati slanje anonimnih poruka mržnje, poticanje grupne mržnje, nasilne napade na privatnost (otkrivanje osobnih informacija o drugima, „provaljivanje“ u tuđe e-mail adrese), kreiranje internetskih stranica (blogova) koje sadrže priče, crteže, slike i šale na račun vršnjaka, uhođenje, vrijeđanje, nesavjestan pristup štetnim sadržajima, širenje nasilnih i uvredljivih komentara, izlaganje dobi neprimjerenim sadržajima i seksualno namamljivanje.
SMJERNICE ZA POSTUPANJE U SLUČAJU ELEKTRONIČKOG NASILJA ZA RODITELJE
1. U slučaju saznanja o postojanju elektroničkog nasilja poduzeti
sve potrebne mjere da se nasilje prekine, a dijete zaštiti (npr.
prijava neprimjerenog sadržaja, pohrana dokaza i drugo).
2. Odazvati se na individualni i grupni razgovor s nastavnim i
stručnim osobljem škole/ustanove socijalne skrbi ili druge
institucije/organizacije u okviru koje postoji sumnja da je
njihovo dijete žrtva ili počinitelj elektroničkog nasilja.
3. Sudjelovati u individualnim i grupnim razgovorima s djetetom,
nastavnim i stručnim osobljem te razgovorima u koje su
uključeni i drugi roditelji.
4. Sudjelovati u izradi individualnog plana postupanja u slučaju
elektroničkog nasilja.
5. Pružiti djetetu potrebnu pomoć i podršku, poticati ga na
izražavanje mišljenja, poticati ga na preuzimanje odgovornosti
za svoje postupke, poticati nenasilno rješavanje sukoba.
6. Podržati uključivanje djeteta u individualni i grupni tretmanski
rad.
7. Prema potrebi i procjeni stručnjaka osigurati stručnu pomoć i
podršku djetetu izvan škole ili ustanove socijalne skrbi.
8. Uspostaviti aktivnu i redovitu suradnju sa stručnim djelatnicima
odgojno – obrazovnih ustanova, ustanova socijalne skrbi
i zdravstvenih ustanova, u provođenju tretmana koji je u
najboljem interesu djeteta.
9. Vlastito uključivanje u individualni i grupni rad s ciljem
unaprjeđenja svojih roditeljskih kompetencija, dobivanja
potrebne podrške i pomoći djetetu i stjecanja boljeg uvida u
djetetove potrebe i način funkcioniranja.
(IZVOR: http://csi.hr/p/edukacijski-paket-za-dan-sigurnijeg-interneta-2020-godine-246)
10pitanja.pdf (1.29 MB)
Kviz_diploma_-_ZA_RODITELJE.pdf (1.05 MB)
Poster_-_Netica.pdf (1.20 MB)
Upoznajmo_i_prepoznajmo_e-nasilje.pdf (332.34 KB)
Djeca u digitalnom svijetu
Za djecu današnjice koristi naziv tzv. Glow kids - Djeca s licima koja sjaje. Informacijsko-komunikacijske tehnologije promijenile su način na koji djeca oblikuju i održavaju svoja prijateljstva, omogućavajući im gotovo neprekidan kontakt sa svojim vršnjacima. Transformirale su i načine na koje djeca koriste slobodno vrijeme, omogućavajući im neprekidan pristup informacijama, videima i izuzetno impresivnim igrama.
Na pitanje „Kako digitalna tehnologija utječe na našu djecu i kako ta izloženost djece utječe na njihov razvoj?“ , odgovor ćemo dobiti u budućnosti nakon provedenih istraživanja na generacijama djece i nastalim promjenama u psihomotornom i tjelesnom području.
Pozitivnih učinaka ima.To su:
-razvoj vještina učenja i mišljenja;
- razvoj jezičnih vještina;
- bolja spremnost za školu;
-bolja dostupnost informacija i trenutna povezanost sa cijelim svijetom.
Od negativnih učinaka ukazujemo na pretilost, teškoće spavanja, usporeno usvajanje jezika, teškoće pažnje, poticanje na agresivno ponašanje, stvaranje ovisnosti, depresija, manje vremena za druge aktivnosti.
Digitalna tehnologija predstavlja značajne rizike za sigurnost djeteta, za djetetovu privatnost i dobrobit, povećavajući rizik od prijetnji i štete.
Prema UNICEF-ovoj Djeci u digitalnom svijetu, te rizike možemo podijeliti na:
- rizike sadržaja- dijete je izloženo neželjenom i neprikladnom sadržaju (seksualne i nasilne slike; internetske stranice koje promiču nezdrava ili opasna ponašanja);
- rizike kontakta- kada dijete sudjeluje u rizičnoj komunikaciji, primjerice s odraslom osobom koja traži neprikladan odnos;
- rizike ponašanja- dijete se ponaša na određeni način koji doprinosi nastanku rizičnog sadržaja ili odnosa (djeca koja negativno pišu o drugoj djeci ili stvaraju materijale pune mržnje prema drugoj djeci, potičući rasizam ili objavljivanje i dijeljenje neprikladnog sadržaja o drugoj osobi).
Brze promjene na području tehnologije iz dana u dan sve su mnogobrojnije te utječu na naš način života, odgoj djece, međusobne odnose, način komunikacije i izvršavanje poslovnih zadataka. Od trenutka kada dijete dođe na svijet, ono postaje dijelom stalne digitalne komunikacije i povezanosti: od načina na koji prima medicinske usluge do roditeljske objave slika djetetovih prvih dragocjenih trenutaka na internet.
Pitamo se, gdje je tu djetetovo pravo na privatnost i izražavanje?
Obrazac zamolbe roditelja za ispis iz izbornog predmeta 2024-2025 (1).doc
Obrazac zamolbe roditelja za upis izbornog predmeta 2024-2025.doc
Obrazac-zamolbe-roditelja-za-izostanak-ucenika-s-nastave.doc
Pubertet.docx
UPITNIK ZA RODITELJE.docx
Brosura za roditelje.pdf
DJECA I MOBITELI U SKOLI.docx
domaca zadaca bez suza.htm
Ana Marko PUI Ne ne idem.pdf
Portali |
Službene stranice |
> Ministarstvo znanost... |
> Agencija za odgoj i ... |
> CARNet |
> Agencija za mobilnos... |
> Narodne novine |
Dnevni tisak |
« Travanj 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |